Home made ~ Apam Strawberi...

12:02

First time sebenarnye wat apam nie.. bukan aper.. risau x jd la.. bahan x cukup la.. tapi sabtu lepas bile ngk2 sume barang  nk wat apam dah cukup.. mmg x pikir panjang.. sukatan pun men tibai jer.. lgpun nie cm eksperimen pertama la.. klu x jadi ape ly wat kan.. projek apam pun bermula la..
Sebelum tu.. korg kenal ovellete tak? Ovalette merupakan pengemulsi atau penstabil yang digunakan untuk membuat kek span dan dan kek-kek yang menggunakan telur sebagai bahan untuk melembutkan kek. 
fiza mmg serius x th ape dia.. fiza tanya pada kak ena.. kak ena yang tolong belikan sebab dia rajin buat kek ngn kueh dan bagi kt fiza.. thanks alot kak ena.. last2 jd jugak apam fiza tu..
ovellete ~ klu x de mmg x lengkap la 

Fiza dpt resipi pun kat internet.. simple jer.. ader telur.. susu cair, tepung gandum, tepung penaik.. tambah perasa, pewarna.. dan yang penting ovallete..
kacau2 sampai kembang...
pastu kukus...jgn lupe tutup...
dlm 10-15 minit cm tu dah mula kembang...
siap la tuk hidang.... pewarne x de.. sbb tu wane x menarik
 fiza tambah perise strawberi  jer..
Tapi alhamdullillah.. menjadi jugak... br la ader semangat nk buat lg pas nie kn.. ngk kt internet ader apam polka dot la.. apam dlm ader jem.. wah.. mcm sedap jer kn.. nnt bile cukup bahan nk buat lg.. >.<

You Might Also Like

0 kitty baik hati komen

Bacaan Tambahan


Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah