Find us on Facebook

K-drama Review : Empire of Gold

Empire of gold hampir ke penamat.. Siri nie penuh dengan suspen dan bagi yang ikuti di channel 393 One.. boleh ngk ulangannya hari nie pukul 6.30 petang 2 episod terakhir berturut-turut.. Kalau ikutkan mmg sakit hati ngk cerita cm nie.. Cerita nie tak seperti cerita korea yang lain.. Ia menceritakan dunia perniagaan dan sifat cuba untuk merebut harta dan takhta syarikat.

Sinopsis

Rom tidak dibina dalam satu hari dan begitu juga moden Korea Selatan. Golden Empire merupakan kebangkitan empayar konglomerat dari awal 90-an melalui alaf baru.  Jang Tae Joo (Go Soo), seorang yang miskin dan jujur berubah menjadi lelaki yang sanggup berbuat apa sahaja untuk membalas dendam selepas kematian bapa nya dalam satu rampasan tanah milik syarikat Sungjin. 

Dia merebut segala peluang yang ada untuk membalas dendam sehingga dapat memiliki Syarikat Sungjin. Tae Joo juga berkahwin dengan waris perempuan Sungjin iaitu Choi Seo Yoon (Lee Yo Won), dia juga bertemu dengan saingan hebat iaitu sepupu Seo Yoon, Choi Min Jae (Son Hyun Joo). Negara ini adalah hadiah emas, dan pemenang akan mengambil semua emas yang ada, tetapi apabila ia adalah urusan keluarga, siapa yang akan mengambil takhta? Bersedia untuk dua dekad cinta dan perang!!

Empire of Gold

Go Soo

Lee Yo Won

Jang Shin Young 

Son Hyun Joo 

Ryu Seung Soo

Fiza nak sambung ngk cerita nie sekarang.. mmg best dan tertanya-tanya siapa yang akhirnya akan memiliki Syarikat Sungjin nie.. Lepas nie ada siri baru The Heirs.. ramai yang Fiza ngk dah mula ikuti cerita nie.. mana tak nye Lee Min Ho yang berlakon kan.. mmg cair hati dibuatnye.. hihi...  
p/s : esok dah kerja.. sedang menghabiskan waktu2 yang berharga kat rumah..>_<

Post a Comment

5 Comments

  1. Peminat citer korea ye dik..hihi..
    cik akak memang tak minat..ada tengok...itu pun sekali sekala je..hihi

    ReplyDelete
  2. tak follow pun cite ni..best ke? brapa episode?

    ReplyDelete
  3. menarik sinopsisnya fiza.. akak dah lama tak layan cerita korea..

    ReplyDelete
  4. peminat tegar ni =) sy layan lagu skit2 tu boleh la..jnji xdgr mgarot sgt

    ReplyDelete