Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my
Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen. Giveaway akan tamat pada 11.59 malam 1 Mei 2017.

Menjamu Lokceng @ Sate Ikan

12:59

Assalamualaikum.. story pendek2 je la ey.. korang pernah mkn sate ikan tak? kat Kelantan dorg panggil lokceng.. setahu Fiza ia dijual di area pantai timur jer.. dulu2 masa zaman kanak2, masa tinggal kat Kuantan, mak selalu beli sate ikan nie kat orang yang jual atas motorsikal.. 
Hampir 15 tahun tak jumpe sate ikan nie, akhirnya bila jodoh dengan orang Kelantan, kebetulan ke Rantau Panjang, terjumpa sate ikan nie, dorg panggil lokceng.. mmg murah satu cucuk 50 sen..mmg excited sgt dpt mkn.. 
sate ikan@ lokceng yang dijual atas motorsikal atau basikal
-google image-
Adik ipar Fiza datang rumah mggu lepas, sempat Fiza order lokceng mentah dari sana pasar Tanah Merah, Kelantan.. mmg sedap.. mmg habis rasa mengidam.. hehe.. ngidam nk mkn jer.. tak de aper2 maksud yer.. 
proses cucuk sate ikan 
nie sate ikan 1 st batch.. mmg tak cukup... 
bbq simple2 kat balcony rumah... 
nie je gambar yg sempat ambil, 
tak sempat nk letak dlm pinggan, mmg laku habis.. 
mmg sedap dimakan dengan sos nyicah..
Kenapalah kat area Rawang  ngn Sg. Buloh nie tak jual yer.. kalau jual mungkin mahal.. mungkin sbb sumber ikan kot.. jom kuar lunch.. perut dah lapar nie bila ngk sate ikan.. hihi...

You Might Also Like

19 kitty baik hati komen

  1. dulu kan beberapa bulan yang lepas...ahaks, macam la lama sangat, rasanya kalau fiza ada perasan akak ngidam nak makan satay ikan ni... he he he... ada buat entri...

    ReplyDelete
  2. aaaaa suka gila makang sate ikang ni..

    ReplyDelete
  3. ermmm..dap2 !
    kalo kat klate mmg besepah sng nk jmpe tepi2 jalan
    murah sedap! :)

    ReplyDelete
  4. tak pernah pulak mama tengok ni fiza...

    ReplyDelete
  5. tak pernah pulak makan ni fiza.. kat rawang tak pernah ada pun zaman dulu dulu..

    ReplyDelete
  6. tak pernah makan lagi..nampak macam sedap je :)

    ReplyDelete
  7. satay ikan ni kedah ada gakk.. ^_^ perlis pon ada... sedappp... depa juai secucuk 20sen ja. tapi ada 3 ketoi ja dan kemek sikit dari yg fiza makan

    ReplyDelete
  8. alamak sedapnya ..dah lama tak makan

    ReplyDelete
  9. akak pernah makan masa belajar di terengganu dulu.. masa tu harga dia murah lagi, secucuk 20 sen je..

    ReplyDelete
  10. uuuwwaaahhh.. sedapnya,,, teringin nya nak makan sate ikan... hhmmmm

    ReplyDelete
  11. Pnh mkn..kegemaran sya ni masa sllu k kb dulu..msti cari satay ikan ni dulu..letak sos.byk2..nyum2..

    Cuka tu tuk rendam bawang tu dalam 15 min je awk..pastu kna bilas bawang tu sblm masukkn telur,tpung jgung dan garam :)

    ReplyDelete
  12. fae sekali je pernah makan sate ikan. tekak x berapa nak menerima hihi.

    ReplyDelete
  13. x pernah makan lagi mana tahu ada rezeki boleh cuba...

    ReplyDelete
  14. he3..hritu sy beli kat kedai rm10..pnuh 1plastik..mkan dgn sos pedas manis..mmg sdap =) xsgka plak ada yg mentah..nmpak mcm krpok lekor pn ada..

    ReplyDelete
  15. k.ena pernah mkn masasekolah rendah dulu
    mmg rasa ikan la ahaks
    skang nie dah tak jumpa pun lg

    ReplyDelete
  16. belum pernah makan sate ikan ni..hehe

    ReplyDelete
  17. Dekat bukit sentosa rawang byk jual. Depan sek. Lalu depan umah pun ada kadang. Sedap sgt. Teringat waktu zaman sek 2000 au keramat kl selalu blk sek mesti beli. Sedap gila.

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan

Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah