Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my
Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen. Giveaway akan tamat pada 11.59 malam 1 Mei 2017.

Akibat berbohong, mulut dicili

12:45

Fiza baru je BW ke satu blog yang menceritakan pengalaman masa kecilnye dicili mulut.. Tetiba Fiza teringat zaman sekolah rendah dulu.. Macam mana rasa termakan cili? Pedaskan.. tetapi macam mana pula kalau cili disental kat mulut kita.. mahu menangis depan kipas sebab nak hilangkan panas cili.. Ini semua disebabkan Fiza menipu mak..
Mak Fiza dapat tahu Fiza menipu satu perkara maka cililah jawabnye... dasyat kan.. masa tu mmg Fiza rasakan mak Fiza tak sayang Fiza.. tetapi siapa suruh menipu.. kesnya mmg Fiza tak ingat tapi kejadian tu menyebabkan Fiza tak menipu lagi..  
Itu sebagai pengajaran buat Fiza.. mak Fiza mmg garang dalam mendidik anak-anaknya.. Maka jadilah Fiza insan yang seperti sekarang.. Kalau fiza tak diajar begitu, entah apa lah jadi agaknye.. 
Ibu bapa marah kita bukan sebab tak sayang, sebab terlalu sayang diorang buat begitu dengan tujuan mendidik.. 
p/s: Melentur buluh biarlah dari rebungnye.. patutlah sekarang nie Fiza suka makan makanan yang pedas2.. hehe...
I luv u mak.. >_<

You Might Also Like

21 kitty baik hati komen

  1. betul tu fiza... sebab tu apa-apa pun mesti ingat mak

    ReplyDelete
  2. bila cerita tentang cili mulut ni, teringat pula masa anak2 buah kecik dulu masa mama akak jaga diaorang... anak kakak sedaralah pun, yang sorang tu memang nakal dan lasak...tiap kali nak suruh dia duduk diam, keluarkan jer cili padi dari peti ais dan tunjuk...duduklah diam dia... he he he...tapi tak ada lah cili betul2 ...gertak jer...

    ReplyDelete
  3. Hihihi. Pernah kene sental juga cilipadi ngan ayah. Kena kejar satu rumah. Sebab ?? Sebab cakap BO*** , masa tu baru 5 6 tahun. Memang cililah makan diaaa. :P

    ReplyDelete
  4. haha, mak dulu selalu ugut nak cili mulut kalu tak jaga mulut.

    ReplyDelete
  5. Liya pon ada gak pengalaman dengan cili ni fiza.. memang kalo kena cili masa kecik kita akan igt smpai ke tua hehe

    ReplyDelete
  6. terus fiza suka makan pedas ya. da kena training da. :)

    ReplyDelete
  7. Ingatkn sya sorang je yg pnh kena cmni.hehe..mmg bngkak la mulut lpas kna cili..hehehe..dah besar..cili pun mmg kat mulut je.hehe

    ReplyDelete
  8. ya allah. entah macamana rasanya bila kene cili kan..

    ReplyDelete
  9. so far x penah la plak kne cili ni fiza..cme kecik2 dlu penah kne lempang je..tu pun serik smpai skang..huhu..

    ReplyDelete
  10. mmg pun cara mendidik tu berbeza kan fiza.. tak pernah lak kena cili mulut.. hihi.. sebab kite baik.. haha.. ni dh ada anak sendiri, kena didik mcm mom didik kite dulu.. cyg my mom juge..

    ReplyDelete
  11. hehe dulu tb pon pernah kene cili mulut gak sbb melawan ckp ibu tb..uii pedas juga rupenyee..kene tenyeh kt mulut kemain

    ReplyDelete
  12. wooooo k.ena pun pernah kena kes mcm nie
    darjah satu...kawan salah dgr tapi bgtahu pd cikgu k.ena mencarut

    hah apa lg kena cili mulut tu
    klu zaman skang nie cikgu buat mcm tu confirm msk dlm surat khabar hehehehhe

    ReplyDelete
  13. Sy pun pernah dicili mulut dgn mak sbb tipu dia x pergi sekolah agama dulu hehee.. :D Nice sharing.. :)

    ReplyDelete
  14. masa kecil kita selalu merasakan mak atau ayah marah/pukul kita sebab tak sayang.. tapi apabila dah besar/dewasa ni barulah kita faham, alangkah beruntungnya dimarahi/dipukul dulu.. rasa syukur sangat kan..

    ReplyDelete
  15. kita sekarang ni nak cili budak pun dah x sampai hati.. hehe

    ReplyDelete
  16. pernah juga skali kena cili mulut dgn mak.. apa pun masa zaman kecik2. hehe

    ReplyDelete
  17. Hehee..akak bru je cili mulut anak akak yg kecik..sebab dia cakap BODOH..n kakak dia MENIPU mcm fiza..hehee..tp x lah guna cili idup tu..akak guna sos cili je..sbb ank2 akak mmg x tahan pedas,tu pn da mtk air je namgis2 hahaa..

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan

Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah