EBAB Si Salormoon

15:51

Assalamualaikum.. selamat petang semua.. macam mana dengan perjalanan hari ini.. 
harap2nye semua berjalan lancar.. 
Fiza nak cerita sikit pasal kucing member opis.. 
nama dia Ebab @ Debab.. 
Fiza pun tak sure.. mak dia lah yang bela.. 
Kalau pergi memanah mesti akan tengok telatah dia nie.. memang gelabah tak tentu hala..
Nak jadikan cerita, masa kami memanah, tiba-tiba Mr. Hubby ternampak ada benda putih melompat-lompat dalam kereta member.. 
Member cakap mana ada apa dalam kereta..
Entah macam mana, 
member nie tergerak nak pergi ke kereta dia.. 
tengok Ebab dah lembik keluar kereta..
Dengan terjelir..kepanasan dalam kereta.. mujur tak mati..
 kami gelakkan kat Ebab.. 
bunyi macam kejam kan..
 tapi memang kelakar.. 
sebab Ebab nie memang jenis kucing gelabah..
Mujur la dapat diselamatkan.. kami bagi air.. hampir 20 minit Ebab nak pulih semula..
lepas tu dia mula gelabah balik.. haha.. lucu2.. puas kami gelak..
memanah pun dah tak fokus...
Ebab ada tanda bintang kat dahi... 
terjelir kepanasan..
Fiza panggil salormon..
Kami pun pikir bila masa di masuk dalam kereta.. 
mesti masa member tengah keluarkan barang2 memanah dari kereta, si Ebab nie masuk.. 
tulah.. gelabah lagi...
Si gelabah... >_<
Ebab.. Ebab.. kelakar la ko nie... 

You Might Also Like

24 kitty baik hati komen

  1. nasib baik ebab nie tak kelemasan..comel la ebab tu fiza

    ReplyDelete
  2. kelakar baca...btw cutelah Ebab ni..hihihihi

    ReplyDelete
  3. muka je ganassss.... penakut rupanya.... hahaha

    ReplyDelete
  4. ada tanda kt dahi,
    mmg specel kucing nie.

    ReplyDelete
  5. kecian dia
    kalau lama boleh mati kepanasan tu

    ReplyDelete
  6. nasibla tak mati..klu tak masuk paper kucing mati kelemasan dalam kereta..:)

    ReplyDelete
  7. Alaaa kesian Ebab ni hehe...Ebab comel lah ehehe

    ReplyDelete
  8. Ade kucing gelabah yer... Sian kucing tu :)

    ReplyDelete
  9. merahnya lidah dia . teringat kucing sis . satu hari tu balik kg bwklah kucing2 ni sekali . mula2 mengelabah tapi lepas tu santai jer kat dashboard tgk jalan . sejak tu klu pintu kereta terbuka , mmg dok dlm keta lah kucing tu . kekadang tu saja jer biar mrk dok dalam keta , buka tingkap ... bila panas , tau la depa pi keluar drp tingkap .

    ReplyDelete
  10. Iskhhh kalau kucing pun boleh kepanasan dok dalam kete mcm tu... bayangkan kanak2... haishh... takmo bayangkan laaa... nanti ngeri sendiri... ;( kesian ebab

    ReplyDelete
  11. Hahaha..terlompat2 kepanasan Ebab. Comel giler ah kucen ni. Gigit kang. Hehe

    ReplyDelete
  12. huhu sian..panas la duduk dlm keta..ah terjelir2 lidah..huhu

    ReplyDelete
  13. Comel la Ebab ..hehehe masa mana la dia terjah masuk hinggakan Fiza pon tak sedar aduhai Ebab ..Kesian dia kan nasib la tak lemas kat dalam tu Fiza ..

    ReplyDelete
  14. salam. nampak ganas muka dia huuu

    ReplyDelete
  15. Cute... sian dia terlompat2 kepanasan... :)

    ReplyDelete
  16. Ya Allah.. Mujurlah x mati dlm kete kn...

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan


Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah