Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my
Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen. Giveaway akan tamat pada 11.59 malam 1 Mei 2017.

Ais Krim Goyang

11:00

Assalamualaikum.. update kali nie nak story pasal ais krim goyang.. First time jumpe dan tengok cara pembuatan nye..  Memang kreatif idea dorang nie. Modal untuk membuat ais krim nie nampak murah, dengan bermodalkan air berperisa berkarbonat.. mungkin nak sediakan tong ais tu je nampak modal tinggi sikit.
lidi tu adalah batang ais krim.. 
air gas dituang masuk dalam acuan berbentuk silinder. 
bermodalkan air gas atas air berperisa berkarbonat. 
bawah acuan diletakkan ais 
dorang tabur garam untuk tingkatkan suhu ais.. mmg kaedah sains digunapakai. 
Tutup dan goyang.. tak sampai 5 minit.. ais krim dah siap 
nielah hasilnya.. 
satu batang 50 sen.. murah jer..
Nak dapatkan ais krim goyang nie kene la pergi R&R Gua Musang.. 
huhu.. kebetulan balik kampung mertua time deepavali lepas.. 
Kagum dengan cara pembuatan yang cepat dan modal yang sedikit.. Kalau ada idea, semua boleh buat duit kan.. kipidap bro.. pelanggan memang ramai sebab murah..
Wassalam.

You Might Also Like

5 kitty baik hati komen

  1. suka tengok orang duk goyang aiskrim nii. sebab unik .

    ReplyDelete
  2. qila suka kalau dia guna susu dutchlady tu huhuwww dappppp!!

    ReplyDelete
  3. selalu terserempak dengan aiskrim goyang ni..tai tak pernahnya beli..

    ReplyDelete
  4. Da lya tgk kat majalah 3 itu ari

    ReplyDelete
  5. First time dengar pasal ais krim goyang ni.

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan

Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah