Kebun Kecilku

10:51

Assalamualaikum dan salam jumaat.. Beberapa hari je lagi kita nak menyambut ramadhan.. seronok sebab dapat berpuasa dan balik awal..
hehe
Puasa kali nie dah tekad nak memasak waktu berbuka sebab rasa membazir pula kalau hari-hari membeli kat bazar ramadhan.
Harga makanan pun makin mahal. Tahun lepas pun dah mahal, tahun nie tak tahu la mcm mana.
Kita belanja ikut kemampuan dan kene berjimat zaman sekarang nie..
Kalau tak gaji banyak mana pun tak cukup.
Saja nak kongsi kebun kecil belakang rumah. Daripada tanah yang kecil tu dibiarkan semak..
Mak mertua mula menanam masa datang rumah..
Sekarang nie Fiza teruskan berbakti kat tanah tu bila hujung minggu.
Pokok Ubi kayu, 3 minggu sekali boleh ambil pucuk
Anak pokok betik pun ada.
Pucuk ubi.. rebus cicah sambal belacan atau budu..
Serai
Pernah cuba tanam pokok cili, dah naik anak pokok tapi tak sempat nak pindah pasu dah mati.. sayang betul.. lepas nie kene cuba lagi.
Fiza sebenarnya lebih berminat dengan tanaman yang boleh dibuat makan berbanding pokok bunga. Mungkin belum sampai minat tu lagi. Berkenan jugak nak menanam pokok bunga. Nantilah bila berhenti kerja, suatu hari nanti.
Wassalam.

You Might Also Like

5 kitty baik hati komen

  1. alhamdulillah..ada jugak hasilnya tu

    ReplyDelete
  2. fae tak pandai makan betik camtu huhu

    ReplyDelete
  3. ada juga hasil bila berbudi dgn tanah.. rumah tinggi pon blh tanam fiza. hehe

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan


Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah