Aksi mandi manda Thaqif Khalaf di Ulu Yam, Sg. Tua.

09:46

Assalamualaikum. Pengalaman pertama Thaqif mandi sungai. Sejujurnya Fiza memang tak minat dengan air sungai sebab terlalu sejuk. Kalau mandi memang mengigil-gigil. Tapi sebabkan Thaqif pun tidak pernah lagi merasai air sungai, Dedi bawa kami mandi di Ulu yam.
Reaksi Thaqif bila nampak sungai. 
Wow, wow.. sambil sengih sampai ke telinga. 
Sejuknya mama. 
Macam ini rupa air sungai yer. 
Thaqif duduk kat batu jelah, sejuk menggigil dah nie. 
Rehat jap. Nak sambung tepuk air lagi.
 Sejuk sangat tapi seronoklah Mama.  
Nak berenang macam mana nie. Berenang atas batu je la.
Seronok tengok Thaqif mandi. Rasanya lepas ini kene bawa Thaqif datang lagi. Perancangan hendak mandi sungai ini last minute planning sebenarnya. Bekal, tikar pun kami tak bawa. Bawa baju persalinan jer. Lepas ini nak bawa bekal makanan. Berkelah kat sana terus. Mesti lagi seronok kan. 
Wassalam.

You Might Also Like

2 kitty baik hati komen

  1. Bagusnya Thaqif tak takut air.tapi tulah, bila dia berani, parents plak jadi takut. Hehe

    ReplyDelete
  2. amboi taqhif..tak sejuk ke tu..kemain berendam lagi kan..

    ReplyDelete

Bacaan tambahan