Find us on Facebook

K-Drama Review : Innocent Defendant

Assalamualaikum. Kalau korang boleh tahan yang mana jalan cerita menjurus kepada perundangan dan aksi gentar. Jangan ketinggalan untuk layan K-Drama Innocent Defendant. Mesti korang akan merasa sakit hati dan tidak senang duduk dengan watak jahat yang dimainkan oleh Um Ki-joon sebagai Cha Sun-ho.

Innocent Defendant
Tajuk : Innocent Defendant
Genre : Legal, Thriller
Episod : 18
Rangkaian Siaran : SBS

Sinopsis
Park Jung-woo adalah seorang pendakwa di Pejabat Pendakwa Daerah Seoul Tengah. Satu hari, dia bangun dari tidur dan mendapati dirinya seorang banduan yang sedang menunggu hukuman mati. Mengalami amnesia sementara, Jung-woo tidak mengingati apa yang berlaku sehingga dia boleh berada di dalam penjara. Dia berjanji untuk berjuang dan mendapatkan kembali ingatannya sekali gus membersihkan namanya.

Pelakon Utama
Ji Sung sebagai Park Jung-woo 

Um Ki-joon sebagai  Cha Sun-ho / Cha Min-ho (kembar)

Kwon Yu-ri sebagai  Seo Eun-hye

Oh Chang-seok sebagai  Kang Jun-hyuk

Peminat K-drama, pastikan korang tidak terlepas untuk menonton Innocent Defendant. Jalan cerita yang tidak dijangka dan betapa kesabaran dan kebijaksanaan yang maksimum diperlukan untuk menangani manusia yang licik. Drama ini juga penuh dengan debaran dan buatkan kita jadi risau dengan tindakan Park Jung-woo.

Watak yang dimainkan oleh Um Ki-joon pasti buat korang seperti nak tumbuk je muka dia. Tapi itu hanya lakonan dan ianya benar-benar menjadi.

Teruskan menonton di saluran Astro 393 HD. Jangan geram sampai tumbuk televisyen yer.
Wassalam.

Post a Comment

2 Comments

  1. Siqah baru tengok sampai ep2. Itu pun dah sakit hati bagai tengok Min Ho! Aduhai jahat sungguh dia tu. Akan marathon tengok minggu ni. Jom sakit hati bersama :D

    ReplyDelete
  2. Sally dah download tapi belum sampai seru nak tgk...tp ni Hwarang dh hbs..boleh la sambung kot :D

    ReplyDelete