Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my
Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen. Giveaway akan tamat pada 11.59 malam 1 Mei 2017.

Sarapan pagi Nasi Kerabu Kuning Daging Bakar

11:41

Assalamualaikum. Siapa kat sini yang suka makan nasi kerabu. Fiza kalau pagi-pagi dapat breakfast nasi kerabu yang betul-betul menepati selera, memang lengkap rasanya waktu pagi. Dua hari ini, terjumpa satu gerai menjual makanan Selero Kelate. Maka ini adalah kunjungan kali kedua untuk membeli dengan makcik tu.
Nasi kerabu warna kuning
Budu tumis dan cili pelengkap rasa
Keropok ikan wajib ada 
Gaulkan kesemuanya dan masuk mulut.
Nasi kerabu tidak kisah warna putih, biru atau kuning. Kalau semua bahan ada termasuk ulam, budu tumis yang sedap, dan sedikit pedas, lengkap nasi tersebut. Cuma solok lada je tiada tetapi tak kisahlah kerana berpadanan dengan harga RM 5.00. 
Fiza selalunya memilih untuk makan nasi kerabu dengan daging bakar atau ayam bakar. Jumpa sudah nasi kerabu yang menepati selera. Janganlah makcik itu melarikan diri. Takut kempunan. Menantu orang Kelantan kan. Hihi.
Wassalam.

You Might Also Like

3 kitty baik hati komen

  1. cukup lengkap sekali solok...peh...biru ke kuning ke..nasi towenessday memang terbaik

    ReplyDelete
  2. Aduhai,...nampak menyelerakan sangat nasi kerabu tuh :)

    ReplyDelete
  3. ana kalau makan nasi kerabu pun wajib amik daging bakar dan solok lada. dekat selayang ni ada 2 je nasi kerabu yg sedap. kalau bulan puasa, beratur panjang nak dptkan nasi kerabu tu.

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan

Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah