Musim durian bermula di Bentong, Pahang

13:04

Assalamualaikum. Peminat dan pengemar durian, musim durian telah tiba. Seronok kan bila dah lama tak merasa durian runtuh. Balik kampung minggu lepas untuk habiskan baki penghujung raya. Tengok sepanjang jalan memang penuh dengan gerai menjual durian. Mak pun bawa kami ke tempat yang best untuk beli durian yang terletak di Kg. Kuala Repas, Bentong bersebelahan lemang tok ki.

Durian D24, RM 16 sekilo

Bentong dengan musim durian memang tidak boleh dipisahkan. Kalau zaman kanak-kanak dulu, abah Fiza akan beli berbakul-bakul. Sebab masa itu durian memang murah kalau nak dibandingkan zaman sekarang.

Tak sabar nak makan durian.

Ramai betul orang yang berhenti untuk membeli durian.

Durian Kampung RM 8 sekilo

Harga durian kat whiteboard tu.

Pilih mana yang best

Huwainaa first time nak merasa durian

Mama, buah epal!!

Thaqif dan nenek

Kami beli durian D24, durian kampung dan durian tempoyak.

Harga durian dijangka akan turun lagi. Kami akan balik lagi kampung untuk makan durian. Bukan senang nak merasa musim durian ini. Tambahan pula waktu harga murah. 

Jom pakat-pakat turun ke Negeri Pahang.

Wassalam.

You Might Also Like

2 kitty baik hati komen

  1. Buah yang paling ohsem.. Kuning betul isi D24 tu..

    ReplyDelete
  2. terbaek.. dah musim durian kat sana. kat sini belum lagi :(

    ReplyDelete

Bacaan tambahan


Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah