Find us on Facebook

KFC Spicy Gochujang Crunch, Gochujang tu apa?

Nota : Review ini tidak ditaja oleh mana-mana pihak dan ianya ikhlas dari hati. Pemulis berniat untuk berkongsi pengalaman yang telah dilalui supaya ia dapat dikongsi bersama pembaca. Segala kos yang terlibat dalam penulisan adalah ditanggung oleh penulis sendiri.

Assalamualaikum. KFC ada perkenalkan menu baru iaitu ayam Spicy Gochujang Crunch dengan sos Spicy Honey Gochujang. Rugi kalau tak rasa sebab menu macam ini selalunya tidak lama. Gochujang tu apa yer?


Sedap ke KFC Spicy Gochujang Crunch | Sedap ke tak? Ramai yang tanya bila Fiza tapau bawa balik ke pejabat. Jawapannya memang sedap dan tidak mengecewakan. Bab spicy tu tidak la spicy sangat. Biasa saja.

Menarik kotak bungkusan take away kali ini

Ayam original memang kegemaran Fiza

Sos madu pedas berperisa Gochujang

Gochujang itu dalam bahasa inggerisnya adalah hot pepper paste atau bahasa jawanya pes lada pedas. Tapi percayalah yang ianya tidak pedas. Yelah mana tahu mereka yang tak boleh makan pedas risau pula.


Keseluruhannya Fiza katakan memang sedap sos ini. Tidak mengecewakan dan memang nak repeat lagi kalau singgah ke KFC. Korang lunch apa hari ini? 

Wassalam.

Post a Comment

2 Comments

  1. Betul tu. Sedap. Tapi tak spicy pun hihihi

    ReplyDelete
  2. Thanks share info.. Haha,ingatkan pedas ,hari tu nampak mau tak mau beli ,last2 tak beli pun ...

    ReplyDelete