Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my

Giveaway Dior Miniature Perfume Mini by Ourmemoria.my
Giveaway Dior Miniature Perfume Mini bermula pada hari ini 18 April hingga 1 Mei 2017. Semua blogger yang bermastautin di Malaysia dijemput untuk menyertainya. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen. Giveaway akan tamat pada 11.59 malam 1 Mei 2017.

Resipi : Popia Nestum Horlicks

13:48

Assalamualaikum.. Fiza nak kongsikan resipi kuih raya yang senang dan cepat.. janji nak rajin.. itu jer..
Bahan-bahan:
1 paket kulit popia (40 keping)
**1 1/2 cwn nestum original
**1/2 cwn susu tepung
**1/2 cwn horlicks
**1/2 cwn gula castor (kurang pun boleh)
1 sb tepung gandum (bancuh dgn sedikit air sbg gam)
Minyak utk menggoreng
Cara membuatnya:
1) Buka kulit popia satu persatu dan gulung. sapukan bancuhan tepung tadi di hujung kulit popia yg telah digulung.. tepung tu berfungsi sebagai gam, tak bagi kulit popia tu terbuka bila digoreng.
2) Buat sampai habis kulit popia tu.. lepas tu gunting serong.
3) Panaskan minyak utk menggoreng dalam kuali. bila minyak dah betul2 panas, baru masukkan popia tadi. api jgn besar sgt. goreng sehingga keemasan sikit.. balik2kan supaya warnanya sekata.. 
4)Angkat dan toskan.. pastikan minyak di tos kan betul2..
5) Blend semua bahan yg bertanda **.
6) Bila popia dah kering dari minyak, masukkan popia dalam campuran yang diblend tadi dan gaul rata.
7) Siap untuk masuk balang.
Senang kan.. Selamat mencuba.
Wassalam.

You Might Also Like

4 kitty baik hati komen

  1. senang rupanya. hehe. nk try la nnt

    ReplyDelete
  2. Ni mmg feveret sy. Tahun ni x jumpa org jual popia nestum.
    Byk biskut bru2 yg nmpk pelik
    Nk mkn pun risau hihi

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan

Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah